بلاگ, کفش ایمنی

بهترین کفش ایمنی طبی

انواع کفش ایمنی

بهترین کفش ایمنی طبی نوعی کفش کار محافظت از پا با کفی طبی است که در صورت استفاده طی مدت زمان طولانی، مانع از بروز کمردرد یا فشار روی مهره‌ها می‌شود، علاوه بر این، با سایز پهنای پا هماهنگ شده و فشاری به انگشتان یا کف پا وارد نمی‌کند.

هر برند کفش کار ویژگی‌های خاص خود را دارد، همچنین هر فرد بر اساس نیازهای خود باید گزینه مناسب را انتخاب کند، کاربرد بهترین کفش‌های ایمنی طبی برای حفاظت از پا در برابر ابزار تیز و برنده و همچنین سقوط اجسام سنگین در کار است.

یکی از نکات مهم برای تولید بهترین برند کفش‌های ایمنی طبی، پیاده سازی استاندارد‌های ISO و EN است، در غیر این صورت افراد در حین کار یا پس از کار، دچار کمردرد شده یا احتمالا سبب ایجاد زخم در پاها می‌شود، بهترین کفش ایمنی طبی، بصورت آنلاین و حضوری توسط فروشگاه‌های تجهیزات ایمنی ارائه می‌شوند، در ادامه مطلب 6 نمونه از بهترین برند کفش ایمنی طبی از گروه لوازم ایمنی را معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین کفش ایمنی طبی

با کلیک بر روی هر یک از گزینه های بالا میتوانید قیمت ،تصویر و توضیحات مربوطه را مشاهده کنید و در صورت قصد خرید،خریداری کنید.

ویژگی‌های بهترین کفش ایمنی طبی

بهترین کفش ایمنی طبی باید ترکیبی از ایمنی، راحتی، و سلامت پا را فراهم کند. این کفش‌ها علاوه بر محافظت در برابر خطرات محیط کاری، باید به کاهش فشار روی پاها و ستون فقرات نیز کمک کنند. در ادامه ویژگی‌های دقیق این نوع کفش‌ها را با جزئیات بیشتر توضیح می‌دهم:

1. پنجه محافظ (Steel Toe یا Composite Toe)
-پنجه فولادی (Steel Toe): برای محافظت از انگشتان پا در برابر ضربه‌ها و فشارهای خارجی. معمولاً استاندارد EN ISO 20345 یا ASTM را دارند که نشان‌دهنده مقاومت در برابر ضربه (معمولاً تا 200 ژول) است.
– پنجه کامپوزیتی (Composite Toe): سبک‌تر از فولاد است و برای افرادی مناسب است که به کفشی با محافظت بالا ولی وزن کم نیاز دارند. همچنین در برابر تغییرات دمایی بهتر عمل می‌کند.

2.کفی طبی (Orthopedic Insole)
– پشتیبانی از قوس پا: کفی طبی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که قوس پا را به درستی پشتیبانی کند و از مشکلاتی مانند درد پاشنه، خار پاشنه و التهاب فاسیای پلانتار جلوگیری کند.
– جذب شوک (Shock Absorption): در کفش‌های طبی ایمنی باید یک لایه جاذب شوک در پاشنه و میانه پا وجود داشته باشد تا از فشار به ستون فقرات و مفاصل جلوگیری کند.
– کفی قابل تعویض: امکان تعویض کفی‌ها برای افرادی که نیاز به کفی‌های سفارشی دارند، از دیگر ویژگی‌های مهم است.

3. زیره ضد لغزش (Slip-Resistant Sole)
– مقاومت در برابر لغزش: زیره کفش باید دارای شیارهای عمیق و الگوی خاصی باشد تا اصطکاک خوبی با زمین ایجاد کرده و مانع از سر خوردن در محیط‌های مرطوب، روغنی یا لغزنده شود.
– مقاومت در برابر مواد شیمیایی و روغن: زیره باید در برابر روغن‌ها، اسیدها و مواد شیمیایی مقاوم باشد تا در محیط‌های صنعتی از خود عملکرد خوبی نشان دهد.

4. مقاومت در برابر نفوذ آب (Waterproofing)
– پوشش ضد آب: برای محیط‌های مرطوب یا شرایط بارانی، بهترین کفش‌های ایمنی طبی دارای پوشش ضد آب هستند که از ورود آب به داخل کفش جلوگیری کرده و پا را خشک نگه می‌دارد.
– تنفس‌پذیری (Breathability): با وجود ویژگی ضد آب، کفش باید دارای قابلیت تنفس باشد تا از تعریق پا جلوگیری کند. استفاده از پارچه‌های Gore-Tex** یا مشابه آن می‌تواند این ویژگی را فراهم کند.

5. زیره مقاوم در برابر سوراخ شدن (Puncture-Resistant Sole)
– لایه میانی ضد سوراخ شدن: یک لایه میانی مقاوم به مواد تیز مانند میخ یا فلزات، برای حفاظت از پا در محیط‌های ساختمانی و صنعتی خطرناک ضروری است. این ویژگی با استانداردهایی مانند **S3** شناخته می‌شود.

 6. سبک بودن کفش (Lightweight Design)
– کاهش وزن کفش: با وجود تجهیزات ایمنی مانند پنجه فولادی یا کامپوزیتی، بهترین کفش‌های ایمنی طبی باید وزن سبکی داشته باشند تا کاربر بتواند آنها را برای ساعات طولانی بدون خستگی بپوشد.
– مواد کامپوزیتی و فوم‌های سبک می‌توانند وزن کلی کفش را کاهش دهند و همچنان ایمنی لازم را فراهم کنند.

 7. پشتیبانی از مچ پا (Ankle Support)
– طراحی ساق‌دار: برای جلوگیری از پیچ‌خوردگی یا آسیب به مچ پا، کفش‌هایی با ساق متوسط یا بلند طراحی شده‌اند که از مچ پا محافظت می‌کنند.
– انعطاف‌پذیری مناسب: در عین حال باید انعطاف‌پذیری کافی داشته باشند تا از راحتی و حرکت طبیعی پاها جلوگیری نکنند.

8.عایق حرارتی و سرمایی (Thermal Insulation)
– عایق حرارتی: برای افرادی که در محیط‌های سرد یا گرم کار می‌کنند، کفش‌های ایمنی طبی باید دارای عایق حرارتی باشند تا پاها را در دماهای بالا یا پایین محافظت کنند.
– ضد حریق: در محیط‌های کار با حرارت بالا مانند صنایع فلزی، کفش‌هایی با ویژگی ضد حریق و مقاوم به حرارت ضروری است.

9. دوام بالا (Durability)
– مواد با کیفیت بالا: کفش‌های ایمنی طبی از جنس چرم یا مواد مقاوم به سایش ساخته می‌شوند تا دوام بالایی داشته باشند.
– دوخت قوی و مقاوم: کفش‌هایی با دوخت تقویت‌شده و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن مانند دوخت سه‌گانه می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند.

10. پشتیبانی از تحرک طبیعی پا (Ergonomic Design)
– طراحی ارگونومیک: کفش باید به گونه‌ای طراحی شود که حرکات طبیعی پا را بهبود ببخشد و فشارهای اضافی روی عضلات و مفاصل را کاهش دهد. این شامل زاویه‌دهی مناسب به پاشنه و پنجه است.
-انعطاف‌پذیری در ناحیه پنجه: کفش باید انعطاف‌پذیری کافی در ناحیه پنجه داشته باشد تا از محدودیت حرکتی جلوگیری کند و قدم‌زدن را راحت‌تر سازد.

11. استانداردهای ایمنی (Safety Standards)
– EN ISO 20345 یا ASTM: کفش‌های ایمنی طبی باید دارای استانداردهای بین‌المللی ایمنی باشند. این استانداردها مشخص می‌کنند که کفش از لحاظ مقاومت به ضربه، فشار و سایر خطرات تا چه حد محافظت می‌کند.
-حفاظت الکتریکی: کفش‌های ایمنی می‌توانند برای محیط‌هایی که خطر الکتریسیته وجود دارد، عایق باشند یا هدایت‌پذیری الکتریکی مناسبی داشته باشند.

12. تنفس‌پذیری و کنترل رطوبت (Breathability and Moisture Control)
– تهویه مناسب: استفاده از مواد منافذ تهویه در طراحی کفش برای جلوگیری از تعریق پا در ساعات کاری طولانی بسیار مهم است.
– رطوبت‌زدایی: کفش باید بتواند رطوبت را به خوبی از داخل کفش خارج کند تا پاها خشک و خنک باقی بمانند.

13. طراحی زیبایی و حرفه‌ای
– علاوه بر عملکرد، طراحی کفش نیز باید زیبا و حرفه‌ای باشد، به خصوص در محیط‌های کاری که ظاهر نیز اهمیت دارد. کفش‌هایی با ظاهر تمیز و مرتب می‌توانند اعتماد به نفس بیشتری به کاربر بدهند.

نتیجه‌گیری:
بهترین کفش ایمنی طبی باید تمام این ویژگی‌ها را در یک طراحی جامع فراهم کند تا علاوه بر محافظت از پا در محیط‌های خطرناک کاری، راحتی و سلامت پاها را نیز تضمین کند. این ترکیب از ایمنی، راحتی و عملکرد ارگونومیک بهترین تجربه کاری را برای کاربران فراهم می‌کند.

کفش ایمنی سبک وزن

برخی از افراد در پی بهترین کفش کار طبی با بیشترین سطح مقاومت در برابر حرارت یا ضربه هستند اما برخی از افراد در جستجوی کفش کار با ظاهر سبک و زیبا هستند، بنابراین بهترین کار برای انتخاب برند مناسب، بررسی و مقایسه ویژگی‌ محصولات بر اساس نیازهای متفاوت افراد است.

کفش کار سبک وزن تاثیر خستگی کارکنان را کم می‌کند در حالی که راحت‌تر هستند، بکارگیری فناوری کامپوزیت برای سر پنجه کفش‌ها، آن‌ها را سبک‌تر می‌کند، بهترین کفش ایمنی طبی سبک بوده و به افراد کمک می‌کند که انرژی کارآمدتری را برای کار داشته باشند، اینگونه با تلاش کمتر، مسیرهای طولانی‌ را سریع‌تر حرکت می‌کنند.

بهترین کفش ایمنی طبی

بهترین کفش ایمنی طبی

بهترین کفش ایمنی مهندسی

کفش ایمنی مهندسی کفش‌ با دوام و مقاومی است که از انگشتان پای کارکنان در برابر هر نوع آسیبی در زمان کار محافظت می‌کند، بیشتر این کفش‌ها ضد ضربه و ضد آب بوده، همچنین در برابر جریان برق هم مقاوم هستند و کلاهک آن‌ها از جنس فولاد مقاوم است.

جنس زیره بکار رفته در بهترین کفش‌‌های ایمنی مهندسی و  همچنین بهترین کفش ایمنی طبی از تی پی یو، رابر، چرم، و دودانسیته، پلی اورتان، پلی استر، پلی اتر است، زیره کفش‌ها نرم و منعطف بوده و وزن کاربر را به خوبی تحمل می‌کند، همچنین با ایجاد اصطکاک مناسب از لغزش پا جلوگیری می‌کند.

مهم‌ترین موارد بهترین کفش‌های ایمنی طبی

انتخاب بهترین کفش ایمنی طبی با توجه به کارایی محافظ پا و محیط مورد نظر از نکات مهم خرید کفش کار ایمنی طبی است، در ادامه مقاله نکات مهم مربوط به کفش‌های ایمنی طبی را بیان خواهیم کرد:

  • زیره‌های مقاوم: کفش‌های ایمنی با زیره‌های مقاوم که در برابر اشیای تیز و نفوذ مواد شیمیایی مقاوم باشند، مناسب کار می‌باشند، اینگونه با استفاده از کفش‌های کار از پای افراد در برابر مواد مختلف محافظت می‌شود.
  • زیره ضد لغزش: زیره‌های مقاوم با متریال مناسب باعث مقاوم شدن کفش می‌شود، پیاده سازی طرح‌های مختلف روی زیره‌های کفش‌های ایمنی سبب حفظ ایمنی بیشتر افراد در کار می‌شود.
  • راحتی و سبکی کفش ایمنی: راحتی و سبکی کفش‌های ایمنی باعث راحتی در کار افراد شده و اینگونه خستگی کمتری از کار را احساس می‌کنند.
  • سرپنجه‌های مقاوم: سرپنجه‌های مقاوم کفش‌های ایمنی سبب حفاظت از پا در برابر ضربات ناگهانی و سخت در کار می‌شود.
  • طول عمر بالا: طول عمر بالای کفش‌های ایمنی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش کار مناسب است، عمر مفید محصولات با توجه به مواد اولیه‌‌ بکار رفته برای تولید محصولات ایمنی مشخص می‌شود، معمولا بهترین کفش‌های ایمنی از جنس چرم گاو یا بوفالو با دوام بالایی هستند.
FAQ

بهترین کفش ایمنی طبی برای کارگران ساختمانی چیست؟

کدام برند کفش ایمنی طبی بهترین است؟

برندهایی مانند فرزین،کلار و آقانژاد به عنوان بهترین برندهای کفش ایمنی طبی شناخته می‌شوند. هر کدام از این برندها ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت بالا، راحتی فوق‌العاده و دوام طولانی مدت دارند.

ویژگی‌های یک کفش ایمنی طبی استاندارد چیست؟

  • پنجه فولادی یا کامپوزیتی برای محافظت از انگشتان
  • زیره ضد لغزش برای جلوگیری از سر خوردن
  • قابلیت جذب شوک در قسمت پاشنه
  • مقاومت در برابر نفوذ آب و روغن
  • کفی طبی برای جلوگیری از آسیب‌های ارتوپدی
  • انعطاف‌پذیری مناسب برای راحتی طولانی مدت

فرق بین کفش ایمنی معمولی و کفش ایمنی طبی چیست؟

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “بهترین کفش ایمنی طبی

  1. محمد گفت:

    سلام کفش ایمنی خارجی هم دارید؟

    1. بله در دسته کفش ها میتونید مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *