بلاگ, محافظ چشم

انواع عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی

انواع عینک‌ ایمنی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی محافظت از چشم افراد در کار است، صدمات احتمالی چشم در مشاغل مختلف می‌تواند صدمات شیمیایی، برخورد براده و ذرات ریز فلز یا حتی اشعه‌های مضر باشد، انتخاب عینک ایمنی مناسب بر اساس استاندارها موضوع بسیار با اهمیتی است، عینک‌های ایمنی با لنزهای پلاستیکی ضد ضربه و ضد شکستگی هستند، به اینصورت از چشم در مقابل برخورد با ذرات و مواد کوچک یا مواد دیگر محافظت می‌شود.

انواع عینک ایمنی معمولی

عینک ایمنی معمولی از محبوب‌ترین انواع محافظ چشم ایمنی از گروه تجهیزات حفاظت فردی موجود در بازار است، وظیفه این نوع عینک‌های ایمنی محافظت از چشم افراد در برابر پرتاب ذرات ریز مثل خرده‌های چوب یا آهن است، اما مدل‌های مختلف دیگری از انواع عینک ایمنی تولید می‌شود که با کاربردهای مختلفی هستند، برای مثال در برابر نور و اشعه‌های مضر نیز مقاوم بوده و مانع خستگی چشم‌ها می‌شوند، جنس بدنه این عینک‌های کار از پلاستیک بوده و بسیار سبک هستند که با استفاده در طول ساعت‌ها برای کار، به راحتی استفاده شده و چشم افراد را اذیت نمی‌کند.

عینک‌ کار پزشکی

عینک ایمنی پزشکی از انواع عینک ایمنی است، کاربرد این نوع از عینک ایمنی برای استفاده در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها است، کاربرد این نوع از عینک‌ها، حفاظت چشم از اشعه‌های مضری است که سلامت افراد را تهدید می‌کند، جنس بدنه این نوع عینک نیز از پلی کربنات است و افراد می‌توانند لنزهای مختلفی را برای این نوع عینک انتخاب کنند.

عینک کار پزشکی یکی از انواع عینک محافظ چشم برای استفاده در محیط‌های بیمارستانی و پزشکی است، عینک پزشکی از تجهیزات ضروری برای نیروهای پزشکی و پرستاران است، همچنین افراد مشغول بکار در محیط های لابراتوری و کار با نمونه‌های خون و پاتوژن‌های خونی نیز باید از انواع عینک‌ ایمنی پزشکی استفاده کنند.

محافظ چشم ایمنی جوشکاری

انواع عینک ایمنی جوشکاری استاندارد با قابلیت محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های فرا بنفش، مادون قرمز و همچنین تکه جوش‌های فلزی‌ است، کاربرد انواع عینک‌های ایمنی جوشکاری از دسته لوازم ایمنی در صنعت جوشکاری و برشکاری است.

عینک‌های کار جوشکاری از کل چشم و بافت‌های نرم اطراف آن محافظت می‌کنند، به این شکل از چشم فرد مشغول کار محافظت می‌شود، برای انتخاب انواع عینک کار جوشکاری مناسب باید به عوامل مهم سایز و تناسب، مقاومت در برابر ضربه، میزان مراقبت از چشم، سایه و پوشش ضد مه و همچنین به اندازه محافظت از چشم در برابر گرد و غبار توجه کنند.

انواع عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی

عینک ایمنی کار ضد بخار

لنز و عدسی انواع محافظ چشم ضد بخار در زمان استفاده از این نوع عینک بخار نمی‌کند، عینک ایمنی ضد بخار از تولید شده از پلی کربنات است، استفاده از پلی کربنات برای تولید عینک ضد بخار سبب سبکی آن‌ها شده و افراد می‌توانند بدون احساس خستگی، طی ساعت‌ها از آن استفاده کنند، نکته مهم در رابطه با این نوع عینک‌های کار موردی است که عینک ایمنی ضد بخار بصورت طبی هم تولید می‌شود، اینگونه افراد ضمن استفاده از عینک ایمنی از ویژگی‌های عینک‌ طبی هم بهره می‌برند.

عینک ایمنی محافظ لیزر

از محافظ‌های چشم ایمنی محافظ لیزر در مشاغلی که با لیزر سر و کار دارند استفاده می‌شود، برخی از این مشاغل حکاکی و برشکاری هستند، انواع عینک ایمنی محافظ لیزر طوری طراحی شده‌اند که در برابر انواع اشعه‌های مضر لیزر مقاوم هستند.

لنزهای انواع عینک‌ محافظ چشم لیزر، معمولا فیلترهای لیزری هم نامیده می‌شوند، زیرا نور را فیلتر می‌کنند، قابل مشاهده نبودن پرتوهای لیزری به معنی آسیب نرساندن یا بی‌خطر بودن اشعه لیزر برای پوست یا چشم نیست، بسیاری از فیلترهای ایمنی لیزر انواع عینک‌ کار از اشعه نامرئی لیزر محافظت می‌کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *